برنامه ریزی کنکور ارشد مهندسی نفت

شیوه مطالعه برای کنکور ارشد مهندسی نفت و برنامه ریزی برای آن سؤالی است که ذهن دانشجویان ترم های آخر مقطع کارشناسی را به خود مشغول کرده است. باید بگوییم که ریختن برنامه ای سه یا چهار ماهه جهت قبولی قطعی در کنکور کارشناسی ارشد رؤیایی بیش نیست. هر داوطلب حداقل باید بین شش ماه تا یک سال جهت قبولی در کنکور ارشد مطالعه کند و سعی در داشتن برنامه ریزی دقیق جهت ورود به این مقطع داشته باشد. از جمله رشته های محبوب و بسیار مورد توجه داوطلبان جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی نفت است. رشته ای که با  داشتن ظرفیت پذیرش پایین دانشگاه های پذیرنده قبولی در مقطع ارشد آن کار چندان ساده ای به نظر نمی رسد. در نتیجه داشتن برنامه ای جامع و کامل جهت قبولی در آن بسیار لازم و ضروری است. در این مقاله، به بحث در مورد برنامه ریزی ارشد نفت برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعاتی ضروری را در ارتباط با برنامه ریزی ارشد نفت به دست آورید.

 

برنامه ریزی برای کنکور ارشد مهندسی نفت

 

رشته مهندسی نفت از جمله مهم ترین و مشهورترین رشته های مهندسی است که افراد بسیاری جهت ورود به آن در تلاش هستند. این رشته مهندسی، به کاربرد اقتصاد، ریاضیات، فناوری و دانش در فرآیند استخراج، اکتشاف اشاره کرد. از جمله گرایش های رشته مهندسی نفت می توان به تجهیزات نفتی، مخازن هیدروکربوری، بهره برداری، حفاری و اکتشاف اشاره کرد.

جهت برنامه ریزی برای کنکور ارشد نفت همواره باید به موضوعات مهمی همچون مدیریت زمان توجه کرد. مدیریت زمان به معنای رعایت انضباط شخصی است تا فرد هر چه سریع تر، بهتر و مطمئن تر به اهداف و مقاصد از قبل تعیین شده خود برسد. مدیریت زمان به آمادگی های روانی، روش های برنامه ریزی و راهبردها و اصول مطالعه ارتباط دارد جهت مدیریت زمان قبل از هر چیز باید سعی در شناخت دزد زمان خود داشته باشیم. از جمله مواردی که می توان از آن ها تحت عنوان دزد زمان نام برد تلفن های غیرضروری، فضای مجازی، مهمان ناخوانده و وسواس در مطالعه کردن هستند. با شناخت این موارد و کنترل آن ها می توانید به میزان زیادی زمان خود را مدیریت کنید.

نحوه مطالعه دروس جهت موفقیت در کنکور ارشد نفت موضوعی است که هر فردی در مورد آن شیوه و نظری دارد. علی رغم مطرح شدن دستاوردهایی در زمینه عملکرد مغز انسان در زمینه آموزش و یادگیری همواره شاهد تأکید افراد بر شیوه های یادگیری شخصی خودشان هستیم. در این قسمت به مطرح کردن چند شیوه صحیح مطالعه برای شما دوستان می پردازیم:

 

مطالعه کلی مطالب درسی

در این مرحله، شما باید مبحث مورد نظر را بدون هدف یادگیری صرف و تنها یک بار بخوانید. هدف از این مرحله، آشنایی شما با موضوع کلی مطرح شده در دروس است.

 

سازماندهی مطالب

هدف از مرحله سازماندهی جداسازی اطلاعات جزئی و نکات اصلی است. در این مرحله مطلب مورد نظر را یک بار دیگر بخوانید.

 

حاشیه نویسی و علامت گذاری مطالب

در این مرحله، سعی  در متمایز کردن سطوح اهمیت مطالب مطرح شده در متن را داشته باشید. جهت انجام این کار می توان از علائمی همچون ضربدر، پرانتز، رنگ کردن و یا خط کشی استفاده کرد. هدف اصلی از علامت گذاری و حاشیه نویسی مطالب پیدا کردن نکات مهم و اصلی متن و همین طور مرور آن ها است.

 

خلاصه نویسی مطالب

در مرحله خلاصه نویسی مطالب باید خلاصه ای از تمامی مطالب به ذهن سپرده را برروی کاغذ آورید. باید بگوییم که به علت تفاوت در استعداد یادگیری و توانایی های هوشی هر فرد تنها می تواند از خلاصه ای که خود آماده کرده است استفاده کند.

 

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید